donderdag 12 juli 2012

Weer Thuis

We zijn weer in Leiden!!

Wel weer even wennen een wat een ruimte in een huis!!

In Falmouth zijn we met de auto naar  Farnham gereden,daar hebben we genoten van de unieke Engelse sfeer en wat een heerlijk landschap groene heuvels en slingerwegen met hagen en een pint of lager en meal in the pub. And High TEA with Hilma in Ash.

We dachten van Falmouth naar Scheveningen door te varen maar het begon toch weer door te waaien en de golven waren behoorlijk.
We moesten uitwijken voor een schietend marine schip en kwamen in de buurt van Brighton.
En besloten binnen te varen we kennen deze haven die is niet gemakkelijk bij harde zuidenwind dat wisten we.
Maar bij volle maan,harde wind en 4 andere boten die gelijk naar binnen willen is het heel heftig.
Met 30 knopen zuidwesten wind  maar het ging goed ons schip lag goed op de golven. het water sloeg over de dijken, holle hoge golven bij de ondiepe ingang schuim en een nauwe entree en dan eindelijk rust!

Na veel regen en wind vertrekken we voor een motorsail tocht naar Scheveningen en we lopen de volgende dag om 5 uur s'middags binnen in Scheveningen, achter ons aan komt noodweer met hagel maar we zijn op tijd!!
Wat een hartelijke ontvangst  met Jeroen en Lieke en de "soepgroep" met heerlijk eten, de Koelmannen en Kees en Ellen.

Marjan onze opstapper in Cuba is er vrijdag.

we hijsen vlaggen van de landen die we hebben bezocht

Griekenland
Bermuda
Portugal Azoren
Engeland

We hebben een super tijd gehad!!!!!!!!

Zondag de 8ste hebben we de Vagant bij Fogel en Pim gebracht en we hebben ter afsluiting van de reis, gezellig en heerlijk gegeten in het Posthuis in Makkum,samen met Rein, Ide,Lieke en Jeroen.

We zijn er weer en je bent welkom om ons te zien en de verhalen te horen.
Deze reis was heel bijzonder voor ons beiden.

1. Beste (Ex) Vertrekker,

We zijn/komen dit jaar weer terug in Nederland. Thuis zijn is heel tweeslachtig. We zijn blij onze dierbaren weer om ons heen te hebben maar wat missen we de warmte, de vrijheid, de zee en nog zo ontelbaar veel mooie dingen van onze reis.

Om zo’n reis wat prettiger af te ronden leek het ons leuk om de Ex Vertrekkers nog eens bij elkaar te krijgen. Een soort reunie in oktober of november, ergens in het midden van het land. Dan kunnen we onze reis nog eens herbeleven en oude contacten weer opfrissen.

Als programma idee( naar keuze bij te wonen );
    ’s Morgens - Bijpraten bij de koffie
    ’s Middag - Lezing van een inspirerende zeiler o.i.d.
    ’s Avonds – Napraten bij diner en/of borrel

Als dit je wat lijkt stuur dan z.s.m., onverplicht, je e-mail-adres naar shishco@live.nl
    omdat de weblogs e.d. in de komende tijd van internet zullen verdwijnen en we jullie dan niet meer terug zullen kunnen vinden.

We houden je op de hoogte van de vorderingen en hopen op een grote opkomst.